Всесвітній тиждень гв 2011

Спілкуйся зі мною. Грудне вигодовування у тривимірному форматі.

У цьому році ми об’єднуємося з метою, щоб віддати належне загальним зусиллям із захисту, підтримки та  популяризації грудного вигодовування в усьому світі. Оскільки глобальні показники виключно грудного вигодовування продовжують зростати, можливо ви здивуєтесь – з якою метою потрібно говорити про годування грудним молоком? Чи це не природній фізіологічний процес? Невже потрібно це обговорювати? Буклет цього року створено спільно з деякими новими учасниками руху на користь грудного вигодовування та його прихильниками протягом багатьох років.
 


Кожен з нас обирає свій шлях у двох вимірах – у часі та просторі, але ми б загубились, якщо б не було третього виміру – спілкування. «Спілкуйся зі мною!» — «тривимірна» тема Всесвітнього Тижня Грудного вигодовування-2011 – звернення до! До вас – як батьків (у минулому, чи у майбутньому), до вас – невід’ємної частини суспільства, до вас – того, хто дає та отримує знання й підтримку, і до вас – людини, яка вперше замислилась над цим запитанням. Кожен із нас виконує багато ролей та має найпотужніший інструмент – голос, який дозволяє говорити з іншими про грудне вигодовування, не тільки з точки зору впливу на здоров’я та добробут, але й на довкілля, права жінок та суспільного прогресу. Пропонуємо покращувати відношення до грудного вигодовування у суспільстві та знання про нього, давайте говорити про це. Перетворимо святкування цього Всесвітнього Тижня ГВ (ВТГВ) у справжній досвід у тривимірному форматі: використаємо можливості пропаганди, інвестування у здорове майбутнє та наш спільний об’єктив, крізь який ми зможемо дивитись на світ.

 

 

Елізабет і Айдан працюють (© Kathryn Palmateer)

 Висвітлення питань грудного вигодовування у школі (© Dr. Rajinder Gulati).

Фотографії — переможці конкурсу ВТГВ-2011. © 2011 автори та ВАБА. Усі права захищено.

Сценарій

Грудне вигодовування — це і біологічна функція; і те питання охорони здоров’я, до якого повертаються  знов і знов; і унікальний зв’язок між матір’ю та дитиною. Годування груддю підтримує кожну з Цілей Розвитку Тисячоліття (Millennium Development Goals) та має великий вплив на майбутній добробут нашого суспільства.

Приклад зв’язку цілей та годуванням (1):

Мета 1 (голод та зубожіння). Перший крок до зниження недоїдання у дітей – виключне грудне вигодовування, яке надасть їм можливість добре рости з перших днів життя, та продовження годування груддю після введення прикорму для покращення якості їжі. Це також сприяє зменшенню витрат сімей, особливо у бідних країнах (2).

*Мета 2 (загальна початкова освіта) (у документі-оригіналі  цей рядок відсутній)*

Мета 3 (рівні права чоловіків та жінок). При годуванні грудним молоком від початку діти отримують однакові можливості, незалежно від доходів сім'ї. Також грудне вигодовування розширює права жінок, даючи їм можливість контролювати своє репродуктивне життя і самодостатньо вирішувати питання вигодовування немовлят (не витрачаючи кошти на замінники грудного молока).


Мета 4 (зниження рівня дитячої смертності). Якби всім дітям одразу після пологів забезпечувався контакт шкіра-до-шкірі, їх годували б виключно грудьми до 6 місяців і продовжували годування груддю до 2 років або довше, поєднуючи його з прикормом (адекватним до віку) – в цьому випадку смертність дітей до 5 років у світі знизилася б на 13-20% (3), (4).

Мета 5 (здоров'я матерів). Ранній початок грудного вигодовування знижує ризик втрати крові після пологів. Також годування грудьми захищає матерів від анемії і залізодефіциту (за рахунок лактаційної аменореї), знижує ризик раку грудей і яєчників, а також діабету.
Щоб виділити ключові моменти, які можуть слугувати початком корисного обговорення,  придивімося і пройдемо шляхом молодої жінки, Кіри, і її зустрічі з грудним вигодовуванням. Де вона отримає інформацію, як зможе скористатися нею, з ким буде говорити, і що це означатиме для її подальшого життя?
Кіра - сучасна дівчина. Незважаючи на те, що її мати була фізично здоровою, вона вирішила не годувати Кіру грудьми, тому що годування завдавало їй болю, і вона отримала суперечливі поради від різних людей, які підтримували її - родичів, медиків, друзів. Таким чином, Кіра мало зустрічалася з грудним вигодовуванням, хоча вона і бачила, як її тітка годувала грудьми її двоюрідного брата. Вона бачить багато ляльок, які продаються з пляшечками, і бачить, що в журналах і на плакатах груди зображується тільки як сексуальний об'єкт. Багато подій у її житті будуть позитивно чи негативно впливати на її ставлення до грудного вигодовування.

Обговоримо:

Чи бачили ви, як хтось із вашої сім’ї годує груддю? Поговоріть із членами вашої родини про годування немовлят груддю, поміркуйте над епізодами із сімейної історії та домовтесь підтримувати один одного. Матерям молодих батьків необхідно згадувати свій досвід годування дітей, розібратися, чи був він дієвим, та вирішити, як підтримувати своїх дітей у годуванні немовлят у реальному сучасному світі.

Грудне вигодовування для здоров’я у майбутньому (© Carmen Pfuyo Cahuantico)

Кіра стала молодою жінкою, яка стоїть на порозі життєвого шляху. Вона обмірковує, що принесе їй майбутнє і як самостійне життя вплине на її досвід у цьому світі. Знаючи, що її не годували грудьми, Кіра розпитує матір про труднощі, які вона пережила. Мати Кіри боролася за грудне вигодовування. Однак у неї не було можливості поставити запитання або поговорити з ким-небудь про свої сумніви й страхи, коли вона була вагітна і відвідувала жіночу консультацію.

Обговоримо:

Будь який спеціаліст у системі охорони здоров’я, до якого звернеться молода матір, повинен не лише володіти сучасними знаннями, але також запропонувати рекомендації та роз’яснення, яким чином підтримувати грудне вигодовування. Метасинтез досліджень, які стосуються сприйняття жінками запропонованої підтримки грудного вигодовування та її результатів, показав, що найкращий підхід, який могли обрати медичні працівники, це постійна відверта підтримка разом із практичною інформацією. Найкраще ми навчаємось тоді, коли активно приймаємо участь у процесі (5).

У школі Кірі потрібно зробити свій проект, темою якого вона обирає грудне вигодовування. Однолітки дивуються і жартують над її вибором. Коли вона запитує, що вони думають про годування грудьми, схоже, що ніхто не зустрічався з цим раніше. Спантеличена, Кіра починає шукати відповіді й знаходить 20-річну історію досліджень в області грудного вигодовування, з багатьма іншими коментарями і статтями. Там так багато інформації, але чому ж вона не чула про це раніше

Обговоримо:

Існує багато досліджень, які орієнтовані на матерів, але що робити до того, як прийде материнство? Чудовий засіб надати попередню інформацію – ввести грудне вигодовування до учбових програм ті поєднати його зі здоров’ям людей у суспільстві. Молодь завжди цікавиться всім новим і засобами поліпшення своїх прибутків. Знання, що грудне вигодовування має більший вплив, ніж їм, можливо, здавалося спочатку, допоможе їм приймати свідомі рішення. Якщо Кіра вирішить утворювати родину найближчим часом з важливою для неї людиною, вони повинні будуть приймати ці рішення спільно. Можливо, він не освічений настільки ж у питаннях грудного вигодовування або потрапив під тиск друзів або членів родини, які наполягають на певній поведінці. Можливо він навчився думати про жіночі груди лише як про сексуальний об’єкт і недооцінює її материнського значення. Підготовка чоловіків, як прихильників грудного вигодовування, надає розуміння, відповідальність та підтримку.

Виступ районного комісара про важливість виключно грудного вигодовування на відкритті Тижня грудного вигодовування (©Sarah Onsase)

У Кіри є подруга Марія, самотня мама, яка працює на дому. Хоча дві жінки ведуть різний спосіб життя, обидві вони цікавляться сімейним життям і питаннями здоров'я дітей і матерів. Кіра запитує Марію про її вагітність і те, як вона знайшла підтримку. Марія:  «Коли я дізналася, що вагітна, я пішла на прийом до жіночої  консультації. Я хвилювалась, що лікар мені зробить «догану» за те, що я не знаю, як притримуватись всіх цих процедур під час вагітності. Щоб заспокоїтися, я уявляла, що всі медпрацівники щирі, добрі і готові підтримувати мене, і чітко розкажуть, що потрібно робити на кожному етапі.  Проте, коли я потрапила до ЖК, я злякалась: «Чи будуть сусіди пліткувати? Як я скажу мамі? Чи не звільнять мене з роботи? Чи зможу я з таким великим животом як і раніше ходити в школу? Якою стане життя, коли народиться дитина? Як я знайду кошти, щоб купити молоко, підгузки та пляшечки для дитини?  Хіба мені не говорили, що це безкоштовно - годувати тільки грудьми?». Коли я зайшла до медсестри, в моїй голові проносилися всі ці думки. Але вона заспокоїла мене, вислухала, зрозуміла мої хвилювання і пояснила, що перші 6 місяців я буду давати все харчування своєму малюкові з власних грудей. А найголовніше, вона допомогла мені повірити в себе і не допустити, щоб маркетинг сумішей вплинув на моє рішення. Коли я повернулася додому, мама обійняла мене і заплакала. Вона згадала, як їй важко було пройти через такий же досвід після переїзду з сільської місцевості в місто.  Незважаючи на її нове оточення, вона отримала достатню підтримку від моєї бабусі. Стільки друзів з'явилося. Я не одна і в мого малюка є я і моє грудне молоко! ».


Підтримка матері-підлітка. Молодій жінці, яка вперше стала мамою, допомагає медична сестра та учасниця групи підтримки грудного вигодовування -  James Achanyi-Fontem

Обговоримо:

У 2008 році темою ВНГВ була підтримка матерів, особливо взаємна підтримка. Тут життєві шляхи жінок поки що розходяться, але Марія  ділиться з Кірою складнощами та успіхами зі свого особистого досвіду. Потім Кіра зможе використовувати історію Марії  як відправну точку в розмові з іншими матерями, які відчувають розгубленість. Як помічниця годуючих матерів, ви можете допомогти їм знайти один одного, дати їм можливість поділитися своїми історіями або зробити щось творче, що приверне увагу більшої кількості людей в суспільстві.  Також ви можете допомогти матерям знайти в їхньому природному соціальному середовищі людей (старші діти, чоловіки, партнер, матір / бабуся, сусіди і т.д.), які можуть допомогти їм у домашній роботі. Будьте голосом матерів у всьому світі!


Кіра цікавиться, як відбувається вихід на роботу  жінок, які хочуть продовжити годувати грудьми. Вона питає свого вчителя про законодавство, що регулює вихід матерів на роботу. Учитель розгубився.  З його досвіду вагітність і виховання дітей - це особиста справа, а не щось таке, у що повинен залучатися роботодавець. На наступний день Кіра бачить плакат місцевої профспілки, який свідчить, що працююча жінка має право на 6-місячну оплачувану відпустку. Вона вирішує подзвонити до профспілки і дізнатися докладніше.

Годування та робота (© Jennifer L. Kleckner)

Обговоримо:

У кожного роботодавця мають бути правила, що регулюють надання декретної відпустки і час для догляду за дитиною, які дозволяли б матері, що працює, продовжувати годувати грудьми. Якщо це можливо, розмова між матір'ю і роботодавцем повинна відбутися до пологів, їм слід домовитися про комфортний для жінки варіант, який дозволить поєднувати обов’язки робітниці і матері і продовжувати годувати груддю. Роботодавець повинен визнавати право працюючої жінки годувати грудьми (Міжнародна організація праці, Конвенція з охорони материнства, 2000). Ознайомившись з цими правами, ви можете допомогти профспілкам і жіночим групам повідомити цю важливу інформацію матерям, незалежно від того, чи працюють вони вдома, з офіційним оформленням або неофіційно.

У той час як Кіра дізнається все більше про  годування, вона починає розуміти, що один вибір неминуче потягне за собою інший, і спілкування на кожному етапі може підтримати або, навпаки, збити з пантелику. Всі ми бували або можемо опинитися в такій же ситуації, як Кіра. Ви можете одночасно бути і медичним працівником, і членом сім'ї. Молодим чоловіком і батьком. Роботодавцем і наставником. Різні боки нашого життя перетинаються, і ми повинні віддавати собі звіт, що грудне вигодовування впливає на всі ці сторони.

Хто ж повинен ініціювати спілкування і приймати рішення? Яким чином уряду слід спілкуватися зі своїм народом, працівникові - з роботодавцем, членам сім'ї - один з одним, щоб спілкування було ефективним і змінило загальну ситуацію, і годування грудьми стало нормою, а не чимось рідкісним. Ви можете почати зі створення бази знань про грудне вигодовування, а потім робити корисні кроки, використовуючи одночасно статистику та методичні підходи.

У дослідженнях 2010 року підкреслюється факт, що залучення суспільства - це сфера, інтерес і увага до якої ростуть, і вона необхідна для стійкого поліпшення громадського здоров'я (6). Ідея взаємодії дослідників і учасників, серед яких проводиться робота, стала успішною тому, що в першу чергу враховуються думки місцевих жителів. Коаліції, що складаються з організацій охорони здоров'я, сфери послуг, груп материнської підтримки, страхових компаній, підприємств, організацій по догляду за дітьми, матерів та членів сімей, об'єднують вимірювання, вибудовуючи їх у відповідності із загальною метою - створити оточення, дружнє до грудного вигодовування.

 

Спілкуймося!

Після того, як ви прочитали цю історію і побачили багато тем для спілкування, ви можете подумати: «А як я буду спілкуватися? Чи буде від цього якийсь сенс? ». Спочатку знайдемо відповідь на друге питання. Так, інформація, яку ви повідомляєте в підтримуючому стилі, має значення. Якісне спілкування - це початковий пункт теорій зміни поведінки, які пояснюють, що зміни в поведінці засновані в першу чергу на обізнаності і розумінні того, що існує можливість досягти успіху. Отже, так, якщо ви поділитесь знаннями і підтримкою, поділіться своїми питаннями, ваші зусилля вплинуть на ситуацію. А тепер запитайте себе, як ви зазвичай ділитесь новою інформацією з кимось, хто з нею не знайомий, і як ви вчитесь, дізнаючись точку зору цієї людини. Як ви знаєте, що він розуміє, що ви говорите, і що ваше повідомлення - саме те, що йому необхідно почути?  Вся технічна інформація про грудне вигодовування була ретельно проаналізована і викладена в медичних журналах протягом багатьох років, і на чому ми зараз повинні сфокусуватися - це повідомляти цю інформацію  більшій аудиторії, яка традиційно не переймалася пропагандою грудного вигодовування, такий, як молодь.

Огляд Каліфорнійської асоціації WIC («Women, Infants, and Children» - Жінки, немовлята і діти) представляє ключове розуміння того, як ми спілкуємося.

7. Дослідження стверджує, що кожна людина має свій власний стиль передачі інформації. Хтось віддає перевагу ілюстрації, інші - статистику, тоді як треті люблять обмінюватися досвідом. Спілкування - це не тільки зміст; більш важливо те, що ви винесли з вашого більш раннього уявлення про ситуацію, з досвіду і культури. Ми побачили в історії вище, що в житті Кіри було багато епізодів, які вплинули на її сприйняття годування груддю.

Розмовляючи про грудне вигодовування з кимось, хто може бути не обізнаний, уважно прислухайтеся до його історії. Де вони почули про годування грудьми або бачили його у своєму власному житті? Як їх роль у суспільстві привертає або віддаляє їх від підтримки грудного вигодовування? Викладіть свої основні думки так, щоб вони ввійшли в їх картину світу. Наприклад, розмовляючи з молодим студентом, розкажіть про те, як грудне вигодовування впливає на навколишнє середовище, або яка офіційна політика для молодих фахівців щодо материнства у вашій місцевості.
Можливо, ви захочете вивчити суспільство, яке вас оточує, і його культурні традиції. Які показники виключно грудного вигодовування? Що являє собою практика охорони здоров'я? Як маркетингові стратегії впливають на годування грудьми або використання замінників грудного молока?  Як демонструється грудне вигодовування в ілюстраціях? Це допоможе вам виділити відповідну і доречну інформацію. Як усі ми знаємо, повідомлення про користь годування грудьми можуть нести просвіту  громадськості, але одне лише просвітництво не може створити оточення, що підтримує грудне вигодовування.
У спілкуванні також життєво важливо звертати увагу на мову, яку ми використовуємо. Діана Вейссінгер зазначає, що наш спосіб говорити про годування грудьми може вплинути на те, як люди будуть засвоювати інформація і надалі обмінюватися нею

8. Слова мають значення.
Уникайте слів «найкращий», «ідеальний», «оптимальний», «досконалий» або «спеціальний». Це може означати, що грудне вигодовування - це якесь додаткове досягнення, а не частина повсякденного життя. Годування грудьми має зображуватися як норма, а будь-які інші альтернативи як «менше, ніж норма», а тому - як найгірший вибір.

Будьте обережні з почуттям провини. Жінки не годують грудьми з безлічі причин. Це не їх провина. Давайте працювати над тим, щоб грудне вигодовування стало нормою, а не над звинуваченнями. Ніколи не додавайте провини до вже наявної, і підтримуйте матерів, які б рішення вони не прийняли.

Зосередьтеся на відносинах. Грудне вигодовування - це поєднання турботи і природного харчування. Ми більш схильні говорити про годування грудьми як про передачу харчування дитині, ніж про відносини між матір'ю і дитиною. Давайте не забувати про ці речі і про те, що вони можуть дати для розвитку дитини, а також для впевненості жінки в собі і загального благополуччя. Грудне вигодовування - це більше, ніж молоко.

Три, два, один.          Мотор!

Тепер, коли ми дізналися, як вести діалог, прийшов час мозкового штурму, щоб побачити, що ми можемо зробити в рамках святкування ВНГВ, щоб почати спілкуватися.
 

ЗАХИСТ:

Зберігайте імпульс підтримки, що виник на святкуванні тижня - записуйте інтерв'ю учасників, збирайте просту статистику та свідоцтва про грудне вигодовування у вашому суспільстві, і використовуйте ці результати для просування, підтримки, появи умов, сприятливих для годування грудьми.

ПРОСУВАННЯ:

Скористайтеся темою-2011 і знайдіть творчі шляхи для оповіщення про ваші події - спробуйте зв'язатися зі школами, університетами, центрами  догляду за дітьми, медичними установами, місцевими організаціями та громадськими рухами. Часто саме там молоді люди можуть бути найбільш корисні!
 

ПІДТРИМКА:

Знайдіть людей навколо вас, які будуть працювати разом з вами і розробляти програму або події для ВНГВ. Пам'ятайте, це командна робота!
 

І

Задавайте питання самі - і вчіться спілкуванню, яке змінює поведінку. Пропонуємо тренуватися в комунікативних техніках! Відкрийте для себе нові способи електронного спілкування, додатки та соціальні мережі, які широко допомагають у нашому спілкуванні з молоддю!


          
ЛІТЕРАТУРА:

  1. http://www.breastfeeding.asn.au/advocacy/aba_millenniumDevelopmentGoals.pdf
  2. Black RE, Allen LH, Bhutta ZA, Caulfield LE, de Onis M, Ezzati M, et al. Maternal and child undernutrition: global and regional exposures and health consequences. Lancet. 2008 Jan 19;371(9608):243-60.
  3. Black et al Global regional and national causes of child mortality 2008: a systematic analysis. Lancet on line May 12, 2010.
  4. Danzhen You, Wardlaw, Chopra et al Levels and trends in child mortality 1990 – 2009, Lancet September 18, 2020, page 932.
  5. Schmied, Virginia, et. al. “Women’s Perception and Experiences of Breastfeeding Support: A Metasynthesis”. 1 Mar 2011.
  6. http://www.liebertonline.com/doi/pdf/10.1089/bfm.2010.0051
  7. http://bmsg.org/pdfs/BMSG_Issue_18.pdf
  8. http://www.motherchronicle.com/watchyourlanguage.html
  9. http://www.swaraj.org/shikshantar/expressions_brown.pdf
  10. http://www.force-7.co.uk/news-article/breastfeeding-training-programme.php
  11. http://www.bestbeginnings.info/get-britain-breastfeeding
  12. http://www.uncg.edu/hhp/cwhw/symposium/homepage.html

Центри з координування та розподілення матеріалів для ВТГВ:
OVERALL COORDINATION
WABA Secretariat
P O Box 1200, 10850 Penang, Malaysia
Fax: 60-4-657 2655, waba@waba.org.my
www.waba.org.my
www.worldbreastfeedingweek.org

Асоціація консультантів з природного вигодовування (АКЕВ) — ІБФАН-група в Росії
http://www.akev.ru/, http://www.akev.ru/forum/
pr@akev.ru, admin@akev.ru

WABA не приймає фінансування у будь якому вигляді від компаній-виробників замінників грудного молока, супутніх товарів та дитячого харчування. WABA закликає усіх учасників ВТГВ віднестись із повагою та наслідувати цю позицію етики.

П О Д Я К А
ВАБА дякує Катрін Гоунг (Katherine Houng) за розробку Календаря та буклета ВТГВ ВАБА у цьому році, та наступним особам і організаціям за їхні коментарі та внесок. Автор тексту Katherine Houng. Редакція: Julianna Lim Abdullah. Консультанти: Felicity Savage, Sarah Amin, Miriam Labbok, Lourdes Fidalgo, Marta Trejos. Постійні співпрацівники: Amal Omer-Salim, Amura Hidalgo, Anne Deveraux, Jennifer Mourin, Manami Hongo, Rebecca Magalhães, Veronica Valdes, Virginia Thorley, Louise James, Pushpa Panadam, Tereza Toma, Khaterine Rodriguez, Floryana Viquez, Johanna Begerman, Sue Saunders, Elise Van Rooyen, Els Flies, Amara Peris, Nune Mangasaryan, Paige Hall Smith, Alison Linnecar, Annelies Allain. Випуск: Julianna Lim Abdullah, Pei Ching and Adrian Cheah. Проект фінансується Агентством Норвегії з питань співпраці у розвитку (Norwegian Agency For Development Cooperation, NORAD).

Всесвітній Союз  Сприяння Грудному Вигодовуванню (World Alliance for Breastfeeding Action, WABA) – це загальносвітове об'єднання приватних осіб і організацій, зацікавлених в захисті, просуванні та підтримці грудного вигодовування в усьому світі, засноване на Декларації Innocenti, Десяти посиланнях для турботи про майбутнє (Ten Links for Nurturing the Future) і Глобальної стратегії ВООЗ / ЮНІСЕФ з годування дітей грудного та раннього віку. Його основні партнери - це Всесвітня асоціація дій із захисту дитячого харчування (International Baby Food Action Network, IBFAN), міжнародна організація Ла Лече Ліга (La Leche League International, LLLI), Міжнародна асоціація консультантів з лактації (International Lactation Consultant Association, ILCA), Міжнародна організація «Хороший старт» (Wellstart International) та Академія медицини грудного вигодовування (Academy of Breastfeeding Medicine, ABM). ВАБА має консультативний статус при ЮНІСЕФ і є неурядовою організацією зі спеціальним консультативним статусом при Економічній і соціальній раді ООН (Special Consultative Status with the Economic and Social Council of the United Nations, ECOSOC).

Автор російського перекладу: Наталя Заславська, редактор перекладу: Марія Сорокіна, русифікація логотипа тижня: Вікторія Забалуєва

 

Переклад українською з російської: Наталя Мовчан.



Счетчик сайта - www.asb.in.ua/%d0%b2%d1%81%d0%b5%d1%81%d0%b2%d1%96%d1%82%d0%bd%d1%96%d0%b9-%d1%82%d0%b8%d0%b6%d0%b4%d0%b5%d0%bd%d1%8c-%d0%b3%d0%b2-2011/
www.asb.in.ua © 2011-2017